Thursday, January 24, 2013

Port Dickson III






Alhamdulillah akhirnya menjadi juga ride ini setelah 2 minggu dirancang. Pada awalnya kami merancang untuk ke Fraser Hill, namun kemudian ditukar ke PD.

RV point di Petronas Suntex, menunggu ahli-ahli yang lain tiba.
Ride kali ini disertai oleh Ejad, Midon, Israq dan Husaini. Berkumpul di RV point jam 8.00 pagi. Cuaca pada pagi ini agak mendung, tetapi tidak hujan.Kami mengambil keputusan untuk bersarapan dulu.
breakpassss dulu...
Selesai sarapan, perjalanan diteruskan ke PD melalui lebuhraya LEKAS.

Israq dengan skill menunggang tahap gaban.
Sepanjang perjalanan cuaca baik, redup dan sangat menyenangkan.
Kira-kira 50 minit menunggang kami tiba di Petronas Putra Senawang, rehat sekejap dan memutuskan untuk minum di cendol Leman Dawi dahulu sebelum ke PD.

Cendol Leman Dawi, yang menariknya di sini ialah beli sekali boleh tambah banyak kali secara percuma.
ni tuan punya kedai En Leman Dawi.
Selesai minum cendol, perjalanan kami diteruskan ke PD . Dari Senawang kami bergerak masuk ke lebuhraya untuk ke PD.Cuaca mendung dan hujan renyai-renyai mula turun ketika kami masuk ke lebuhraya Seremban - PD. Keputusan diambil untuk berhenti seketika di R&R menunggu hujan reda.


Menunggu hujan reda.
Kira-kira 20 minit menunggu, hujanpun berhenti maka kami meneruskan perjalanan ke PD.





Sampai ...........

Solat dulu...






Aktiviti di PD.

Ketika perjalanan balik hujan turun dengan lebat, namun kami memutuskan untuk meneruskan perjalanan balik melalui lebuhraya PLUS.
Tiba di persimpangan Kajang pada pukul 6.20 petang dan kami bersurai di sini lalu meneruskan perjalanan ke rumah masing-masing.






No comments:

Post a Comment